Verkopen of verhuren?

Sorenco is reeds meer dan 42 jaar gespecialiseerd in de verkoop/ verhuur van residentieel vastgoed regio Antwerpen.

Onze taak bestaat erin u zo goed mogelijk te begeleiden aan de hand van onze jarenlange ervaring gedurende het verkoop- en verhuurproces.

Laat u door Sorenco adviseren en wij garanderen u een vlotte én snelle verkoop. Onze persoonlijke aanpak, onze optimale kennis en de resultaatgerichte inzet zorgen ervoor dat u in alle vertrouwen op een aangename manier uw woning kunt verkopen/ verhuren.
Steeds zal door ons kantoor gezocht worden naar een antwoord dat tegemoet komt aan al uw wensen.

Voor vastgoedmanagement en ontwikkeling kan u eveneens vertrouwen op onze juridische en fiscale kennis van universitair gediplomeerden die wij in huis hebben. 

Contacteer ons vrijblijvend in alle vertrouwen en discretie voor meer informatie, wij helpen u héél graag verder en luisteren graag naar uw dromen. Want wat voor ons prioritair is, is de vlotte en succesvolle verkoop/ verhuur van uw onroerend goed!
  1. Een realistische waardebepaling

    Vergroot uw verkoopkans met een realistische schatting. Weet u hoeveel uw huis écht waard is? Een realistische schatting van de waarde van uw eigendom is essentieel bij de verkoop van uw huis. Want alleen dan kunnen we de maximaal haalbare verkoopprijs realistisch bepalen. Sorenco is een ervaren schatter. We bouwden de voorbije jaren een ruime databank op van panden en vergelijkingspunten in Antwerpen. Onze medewerkers zijn verder stuk voor stuk getraind in deze discipline. Zo garanderen we dat uw waardebepaling correct is. Dé manier om het maximum uit uw verkoop te halen. Wij maken een commerciële waardebepaling uitgaand van de gegevens van uw eigendom en rekening houdend met de plaatselijke markt. Op basis van deze waardebepaling kiezen we samen een geschikte vraagprijs. Vandaag de dag is een realistische vraagprijs noodzakelijk om een eigendom te kunnen verkopen. Kandidaat kopers zijn door de economische en politieke crisis steeds meer prijsbewust en kritisch geworden. Indien de vraagprijs te hoog is, haken veel kandidaat kopers af en blijft uw eigendom mogelijk veel te lang te koop staan.

    Vraag schatting aan
  2. Advies op maat

    Wij doorlopen samen met U uw eigendom om te achterhalen wat positief en mogelijk negatief kan zijn voor de verkoop van uw onroerend goed. Het spreekt voor zich dat we de positieve aspecten zo goed mogelijk proberen te accentueren, maar nog belangrijker is om een oplossing te vinden voor de gebreken. 
    Kleine onvolkomenheden kunnen kandidaat kopers doen twijfelen over de gehele staat van uw eigendom. Deze vaak kleine en goedkope onvolkomenheden kunnen snel opgelost worden.
    Er zijn echter aspecten die niet zomaar kunnen opgelost worden. Vaak zijn dit structurele aanpassingen en/of relatief dure investeringen, zoals het ontbreken van dubbele beglazing, een verouderde verwarmingsinstallatie of het gebrek aan een tweede badkamer. Om oplossing te bieden op deze negatieve punten, zullen wij voor u de nodige offertes laten opmaken zodat de kandidaat kopers exact weten wat ze te wachten staat. Alle gekende gebreken dienen meegedeeld te worden aan de makelaar, die de plicht heeft de koper te informeren.

  3. Opstellen verkoopdossier

    Bij de verkoop van uw woning is het noodzakelijk dat er een correct en volledig verkoopdossier wordt opgesteld met alle verplichte documenten zoals een bodemattest, stedenbouwkundige inlichtingen, EPC, elektrische keuring, enzovoort. Zonder deze documenten kan de verkoop niet plaatsvinden en/of staan er financiële boetes op het spel.
    Voor het maken van een EPC (Energieprestatiecertificaat) of elektrische keuring kunnen wij experts aanbevelen met wie wij vaak samenwerken of u bent volledig vrij zelf iemand aan te duiden.

  4. Marketing

    Tenzij u een discrete verkoop wenst, plaatsen wij een in het oog springend verkoop/verhuurbord of affiche, wat steeds heel veel aanvragen uitlokt. 

    Om te laten weten dat uw eigendom te koop/ te huur staat gaan we uitvoerig en gespreid adverteren.
    Uw eigendom krijgt een plaats in onze etalages en wordt geadverteerd op onze vernieuwde website www.sorenco.be met maandelijkse meer dan 20.000 bezoekers.
    Daarnaast plaatsen we advertenties op de belangrijkste vastgoedwebsites zoals Immoweb, Hebbes, Vlan en Logic-Immo. Deze websites staan borg voor een paar honderduizend bezoekers per maand.
    Tenslotte verschijnt uw eigendom ook frequent in de lokale pers, luxe magazines, kranten en tijdschriften zoals de Tijd, de Gazet van Antwerpen, Brasschaatse Film, Elite, Bode van Schoten, Sedes, Logic-Immo magazine, Excellent, Residence, Thuis, enzovoort.

    Huizen verkopen is … mensen kennen! Niet alleen onze ervaring op de huizenmarkt speelt een rol bij uw verkoop, ook ons uitgebreid netwerk van kandidaat kopers helpt u om snel te verkopen.
    Dagelijks schrijven kandidaat kopers zich in ons klantenbestand in om op de hoogte gehouden te worden van de nieuwste aanbiedingen. Ondertussen zijn ze reeds met meer dan 21.000. Op regelmatige basis houden wij hen op de hoogte met aanbiedingen die aan hun zoekcriteria voldoen via regelmatige mailing en google tools.

  5. Het maken van foto's

    De eerste indruk die kandidaat kopers/ huurders krijgen van een eigendom dat te koop/ te huur staat is cruciaal. Daarom is het uiterst belangrijk uw eigendom te publiceren met kwalitatieve foto's. Onze medewerkers zijn ervaren met het nemen van vastgoedfoto’s en kennen speciale technieken om betere resultaten te verkrijgen. Voor sommige eigendommen gaan we nog een stapje verder en doen we beroep op een professionele fotograaf.

  6. Selectie van kandidaat kopers en huurders

    Als kandidaat kopers interesse hebben in uw eigendom, zullen wij eerst kijken of zij de geschikte koper kunnen zijn om de kijkers van de kopers te onderscheiden. We gaan na of hun zoekcriteria en budget conform is met de vraagprijs van uw onroerend goed om onnodige bezoeken te vermijden.

    Als blijkt dat de kandidaat kopers geschikt zijn voor uw eigendom, bezorgen wij hen een warme rondleiding en kunnen wij hen het nodige advies verstrekken, dit op zowel juridisch en financieel vlak.

  7. Onderhandelingsproces

    Is er verdere interesse voor uw onroerend goed en volgt er een bod, dan zullen wij u bijstaan bij de onderhandelingen met als doel de beste prijs voor uw eigendom te verkrijgen.

  8. Verkoopovereenkomst

    Zijn de onderhandelingen succesvol, dan stellen wij voor u een onderhandse verkoopovereenkomst op. Omdat deze de basis vormt voor het opmaken van de authentieke notariële akte, doen wij dit in overleg met de notaris van beide partijen.

  9. Opvolging van de verkoop

    Wij begeleiden u eveneens verder na de ondertekening van de onderhandse verkoopovereenkomst. Wij gaan mee met u bij het verlijden van de notariële akte bij de notaris, adviseren u bij administratieve handelingen zoals het opzeggen/ overdragen van de nutsvoorzieningen, helpen u zoeken naar een nieuw eigendom, enzovoort. Wij staan open voor al uw verdere vragen.